Geoblog.pl    Rawanel    Podróże    Wietnam 2017    Hoa Lu i Tam Coc

Hoa Lu i Tam Coc

Wietnam
Wietnam, Ninh Bình

Wykupiliśmy w naszym hotelu całodzienną wycieczkę do starożytnego miasta Hoa Lu i rezerwatu Tam Coc. Autokar odebrał nas z hotelu i po około 3 godzinach dojechaliśmy do Hoa Lu. Miasto pełniło rolę ekonomicznego i kulturalnego centrum kraju w X wieku. Niestety nie spotka się tu wielu archeologicznych pozostałości po ówczesnej cytadeli, a odnowiony obszar pełni raczej funkcje symboliczne. Zwiedzić można świątynię i groby cesarzy Dinh Tien Hoanga i Le Dai Hanha. Zwiedzanie całego , w sumie niewielkiego kompleksu zajęło nam ok. półtorej godziny. Następnie był bardzo dobry i obfity obiad w pobliskiej restauracji, a po obiedzie ruszyliśmy do rezerwatu Tam Coc. Nazwa oznacza dosłownie "trzy jaskinie" i rzeczywiście przez taką liczbę jaskiń przepływa się podczas rejsu łódką wzdłuż rzeki Ngo Dong. Zanim jednak popłynęliśmy łodziami mieliśmy około godzinną wycieczkę rowerową po okolicy, drogą pośród pól ryżowych i okolicznych wzgórz. Łódki wycieczkowe prowadzą przeważnie kobiety, które wiosłują używając nóg. Niesamowicie to wygląda i wydaje się prawie niemożliwe jak one to robią. Cały rejs trwa około 2 godzin, okolica jest naprawdę piękna, warto to zobaczyć. Do Hanoi wróciliśmy wieczorem i jeszcze wybraliśmy się na kolację na stare miasto.