Geoblog.pl    Rawanel    Podróże    Wietnam 2017    Zwiedzania Hanoi c.d.
2017

Zwiedzania Hanoi c.d.

Wietnam
Wietnam, Hanoi

Dzisiaj nasz przedostatni dzień w Wietnamie. Od rana wybraliśmy się pod mauzoleum Ho Chi Minha w którym spoczywa jego zabalsamowane ciało. Niestety mauzoleum było zamknięte, więc zobaczyliśmy je tylko z zewnątrz. Materiały do budowy zostały dostarczone z różnych miejsc Wietnamu, m.in. z Gór Marmurowych koło Hoi An. Konstrukcja wzorowana jest na moskiewskim mauzoleum Lenina. Niedaleko mauzoleum znajduje się polska ambasada, muzeum Ho Chi Minha, oraz Pagoda Jednej Kolumny. Świątynia zbudowana jest z drewna, a podtrzymująca ją pojedyncza kolumna z kamienia. Wracając wstąpiliśmy jeszcze do Świątyni Literatury (wstęp 30K dongów). Świątynia Literatury, czyli najstarszy uniwersytet w Wietnamie, powstała w 1070 roku jako miejsce poświęcone Konfucjuszowi, a kilka lat później zapoczątkowano tu niewielką uczelnię.
Wieczorem ostatni spacer po starym Hanoi, kolacja na którą zamówiliśmy kociołek do samodzielnego przygotowania zupy z kurczakiem i różnymi warzywami , ale nie polecam. Pani z obsługi nam trochę pomogła, lecz mimo to efekt końcowy nie powalał. Można było za te same pieniądze, albo mniejsze, zjeść coś lepszego.